Laatste nieuws

Porsche 911 T: hommage aan de T van toen

Alle nieuwsberichten / Nieuwe auto's / 23 oktober 2017

Een nieuwe versie van de Porsche 911, de Carrera T. Zie het als een hommage aan de 911 T van 1968, met zijn (ietsje) lagere gewicht, short ratio handbak, enkel achterwielaandrijving en een mechanisch sper.

De Carrera T (van Touring) is gebaseerd op de standaard 911 Carrera met 370 pk. Hij beschikt over diverse features die niet beschikbaar zijn voor de 911 Carrera, zoals het PASM sportonderstel dat de carrosserie met 10 mm verlaagt, een iets ander Sport Chrono Pakket (geen stopwatch op het dashboard), een kortere versnellingspook met rood schakelpatroon op de pookknop en sportstoelen waarvan het centrale deel met Sport-Tex is bekleed. In tegenstelling tot de 911 Carrera is de 911 Carrera T leverbaar met achterasbesturing.

De achterruit en de zijruiten achter zijn gemaakt van lichtgewicht glas en vanuit het interieur zijn de deuren met lussen te openen. De geluidsisolatie is sterk verminderd en de zittingen achterin zijn weggelaten (wel leverbaar als optie). Het is ook mogelijk om het Porsche Communication Management (PCM) achterwege te laten. Het resultaat: een leeggewicht van 1.425 kg, waarmee de tweezits Carrera T 20 kg lichter is dan een vergelijkbaar uitgevoerde 911 Carrera.

Ook optisch onderscheidt de 911 Carrera T zich. Hij beschikt over een geoptimaliseerde voorspoiler en de SportDesign buitenspiegels zijn uitgevoerd in agaatgrijs metallic. In het zijaanzicht springen naast de 20-inch Carrera S wielen in titaangrijs ook de 911 Carrera T logo’s in het oog. Eyecatchers aan de achterzijde zijn de spijlen in het luchtrooster, het 911 Carrera T logo in agaatgrijs en het sportuitlaatsysteem met zwarte uitlaatpijpen. De 911 Carrera T is leverbaar in zwart, lavaoranje, Indisch rood, racinggeel, wit, Miami blauw of in de metallic tinten Carrarawit, diepzwart en GT-zilver.

Uiteraard is ook het interieur sportiever dan normaal. Standaard zijn viervoudig elektrisch verstelbare sportstoelen waarvan het centrale deel is bekleed met Sport-Tex stof. In de hoofsteunen is een zwart 911 logo gestikt. Optioneel zijn nog sportievere kuipstoelen leverbaar.

Het GT-sportstuurwiel is met leer bekleed en via de rijmodus-schakelaar is het mogelijk het gewenste rijprogramma te kiezen. De korte versnellingspook is een exclusief 911 Carrera T kenmerk. De afwerkingselementen op dashboard en deuren zijn zwart en dat geldt ook voor de lussen waarmee de deuren zijn te openen.

De 3,0-liter zescilinder bi-turbo motor levert een vermogen 370 pk en een maximaal koppel van 450 Nm tussen 1.700 en 5.000 toeren per minuut. De gewichts-/vermogensverhouding komt uit op 3,85 kg/pk. Dankzij de handgeschakelde transmissie met kortere overbrengingen en het sperdifferentieel sprint de 911 Carrera T in 4,5 seconden van 0 naar 100 km/h. Daarmee is hij 0,1 seconde sneller dan de 911 Carrera. De accelaratie van 0 naar 200 km/h duurt 15,1 seconden. Met de optionele Porsche Doppelkupplung (PDK) duurt de acceleratie van 0 naar 100 km/h 4,2 seconden en die van 0 naar 200 km/h 14,5 seconden. Ongeacht de transmissie ligt de topsnelheid boven de 290 km/h.

De 911 Carrera T wordt in januari 2018 in Nederland verwacht. De consumentenadviesprijs bedraagt € 143.100 voor de versie met PDK en € 149.016 voor de versie met handbak.


Print Friendly, PDF & Email




redactie Octane

Octane is een licentie van de gelijknamige Britse titel, maar streeft naar zo veel mogelijk eigen inhoud, met Nederlandse en Belgische liefhebbers en hun auto’s in de hoofdrol. Van de redactie maken deel uit Wil van Lierop (eindredactie), Carl de Vaal (art-director) en Ton Roks (hoofdredacteur).





Vorig bericht

Zoute GP: definitief op de Europese kaart

Volgend bericht

Ferrari 250 GT SWB Competizione: Road Racer Pur Sang




Uitgelicht

Zoute GP: definitief op de Europese kaart

De Zoute Grand Prix staat definitief op de kaart van grote Europese auto-evenementen, dat is zeker. Elk jaar gebeuren...

19 October 2017

Webdevelopment