Laatste nieuws

Porsche 912, elektrisch aangedreven

Nieuwsberichten / 6 december 2019

Een 52 jaar oude Porsche 912, elektrisch aangedreven! In Octane Magazine 043 besteden wij in de column van Ton Roks en in een artikel over een klassieke elektrische Fiat 500 aandacht aan het ‘elektrificeren’ van klassieke auto’s. De introductie van een elektrisch aangedreven klassieke Porsche 912 door Schmidt Oss bevestigt dat er een markt is ontstaan voor klassieke elektrische auto’s.

Frank Schmidt, bekend van Von Schmidt Porsches, begon het project een jaar geleden. Zijn doel was het fuseren van oude en nieuwe techniek zonder in te leveren op de rijbeleving van klassieke Porsches. Frank Schmidt is tevreden over het resultaat: “Hij is geschikt voor dagelijks gebruik, zoals je van Porsche gewend bent. Iedereen die in deze auto heeft gereden, draait bij. De wegligging is beter geworden door de gewichtsverdeling van het accupakket. En hij heeft 40% meer vermogen dan dat hij origineel had.”

De oude luchtgekoelde motor heeft plaats gemaakt voor een Netgain Hyper9 motor 120V. Die levert volgens de fabrikant 102kW/138PK met een koppel van 235Nm. De benzinepomp maakt plaats voor de laadpaal die het Tesla accupakket van 10 accu’s voorziet van ‘brandstof’. De maximale laadtijd is 4 uur.

Met deze omgebouwde 912, met een geclaimd bereik van 250 km, hoef je dus niet bang te zijn voor strengere milieuzones. Voor liefhebbers die het design van een klassieke auto, en het rijden erin, belangrijker vinden dan het luchtgekoelde geluid, olie, benzine en verbranding, is dit een prachtige oplossing. Op Terschelling is al een begin gemaakt met het elektrificeren van de klassieke Land Rover Defender en, zoals gezegd, in Octane Magazine tonen we de elektrische Fiat 500. Welk model volgt?


Tags: , , , , , ,



Frank Goedhart
Frank's interesse in klassieke auto's en autosport komt ruimschoots aan bod: samen met lezers zorgt hij voor nieuws op Instagram, Facebook, LinkedIn en de website van Octane.




Vorig bericht

Fiat 127 A (1975)

Volgend bericht

Citroën DS 21m Pallas (1966)





Bezoekers lazen ook


Meer historie

Fiat 127 A (1975)

Op de vraag wat de praktische bezwaren zijn van het bezit van een Fiat 127 uit 1975 is het antwoord van Niko Bloemendal overduidelijk:...

4 December 2019