DE BRITSE SPECIALIST Boreham Motorworks heeft met de Ford Motor Company een overeenkomst gesloten die het bedrijf toestaat continuations te bouwen van iconische Fords. Het gaat om een serie van zeven modellen. We blijven vooralsnog in het ongewisse welke dat precies zullen zijn, althans bij vijf daarvan. De eerste twee zullen nieuwe versies zijn van de Escort Mk1 en het rallykanon RS200.

De auto’s zullen ook ‘remastered’ zijn, wat min of meer wil zeggen dat er nieuwe technieken gebruikt zullen worden zonder echter hun verschijning geweld aan te doen. Ze zullen in kleine series gebouwd worden. Boreham Motorworks heeft nog weinig van de Fords laten zien – op de persfoto’s tonen ze auto’s die met doeken zijn bedekt –, maar voor de zeer jonge lezers hebben we plaatjes bijgevoegd van de Escort Mk1 en RS200 zoals ze waren toen ze pas ter wereld waren gekomen. De foto toont overigens een Escort Mk1 Mexico, Boreham Motorworks zegt echter een Groep 5 Escort Mk1 te gaan bouwen.

De eerste nieuwe oude Fords die gebouwd gaan worden zijn de Escort, getrouw aan de hand van originele blueprints nagebouwd, ze zullen ‘periode-sympathiek’ zijn, zegt Boreham Motorworks en ze krijgen zelfs ‘continuation’ VIN-nummers. Darren McDermott, de grote baas, belooft een uitstekende analoge rijervaring voor de ‘echte petrolheads’. En dat niet alleen, de kopers zullen ook worden uitgenodigd om zich bij The Boreham High Performance Club te voegen om met geestverwanten onthaald te worden op ‘spectaculaire rij-evenementen over de hele wereld’.

Boreham Motorworks maakt overigens deel uit van de DRVN Automotive Group welke ook DRVN Advanced Engineering, Evolution E-types, Koenigsegg London, JE MotorWorks, Alan Mann Racing en ITG (Induction Technology Group) onder zijn hoede heeft.
borehammotorworks.com



