Tijdens het Concours d’Elegance Wheels Mariënwaerdt heeft Niels van Roij Design de Guida Touring Sport (GTS) onthuld, een unieke Targa-conversie van de Ferrari Testarossa uit 1987. De twaalfcilinder Ferrari biedt nu open rijplezier zonder afbreuk te doen aan het dramatische wigprofiel, de iconische lijnen in de zijkant en de typerende achterzijde van het origineel. De auto is handgebouwd en het ontwerp en de productie vergden 3000 uur. Na Wheels keert de auto terug naar zijn eigenaar in Andorra.

“stel je de twaalfcilinder-symfonie voor zonder dak”

De originele coupé, voor het eerst gepresenteerd op de Autosalon van Parijs in 1984, was nooit bedoeld om als Targa te worden aangeboden. Niels van Roij heeft de transformatie uitgevoerd met aandacht voor detail en met de ambitie om een eindresultaat te realiseren dat door de fabrikant zelf gecreëerd zou kunnen zijn.

Om dit te bereiken is de structuur op belangrijke punten grondig versterkt, waaronder de dorpels, de voor- en achterkant van de portieropeningen, de hoedenplank, de transmissietunnel en structurele elementen onder het dashboard. Er is speciale aandacht besteed aan de materiaalkeuze, met zowel klassieke als enkele eigentijdse afwerkingen, van het nieuw beklede dashboard, de her-ontworpen deurpanelen, de op maat gemaakte tassen waarin de dakpanelen zijn ondergebracht tot de gepolijste, gefreesde aluminium hendels waarmee deze panelen worden geopend en gesloten.

Niels: “Guida Touring Sport illustreert onze toewijding om de grenzen van autodesign te verleggen en tegelijkertijd een eerbetoon te brengen aan de rijke geschiedenis van een van de meest gevierde sportwagens aller tijden. De Targa-conversie verbetert niet alleen de rijervaring – stel je de twaalfcilinder-symfonie voor zonder dak – maar viert ook individualiteit en onze passie voor op maat gemaakte auto’s.”

Bekijk een video van de auto op deze link