Maar hij is er, voor een prijs vanaf GBP 200.000 (vóór belastingen), op basis van de Mustang uit 1965, volledig gerestaureerd natuurlijk. Hij zou van 0 naar 100 km/h sprinten in minder dan 5,5 seconden en een gelimiteerde topsnelheid hebben van 155 km/h. Het vermogen is 300 pk, het koppel 310 Nm en de actieradius 350 kilometer.

Het onderstel is degelijk aangepakt om de trekkracht netjes op straat te brengen en het vermogen maximaal te gebruiken. Zo heeft de ‘Stang’ rondom onafhankelijke wielophangingen met dubbele driehoekige draagarmen, dempers van Quantum Racing, een sperdifferentieel van Torsen en geventileerde remschijven met voor zes zuigers per klauw en achter vier.

De Mustang is overigens een samenwerkingsproject. Dat zit zo: Henri Mann, zoon van de beroemde Alan Mann, was in 2022 in Chicago bij de lancering van de Alan Mann Heritage Edition Ford GT. Daar ontmoette hij een andere Henry Mann, geen familie, maar wel een telg van een Amerikaanse familie die al jaren lang elektronische apparatuur en hi-tech LED verlichting maakt. De familie is ook een groot liefhebber van klassieke automobielen. De beide Henri’s werden vrienden en hebben vervolgens besloten zich samen met de elektrificatie van Mustangs te gaan bezighouden, met het doel zoveel mogelijk van het rijplezier te behouden. Look and feel van het interieur zijn zo goed mogelijk behouden – echter met Blue Tooth en airco, en de gewichtsverdeling zou nagenoeg hetzelfdezijn  als die van de oude Mustang met V8.

Beide Mann-en hebben aangekondigd onder de naam Alan Mann Legacy Edition met een meer ‘opwindende’ auto’s op de markt te komen.

× Wil je direct contact?